• Home
  • Over Ons
  • Visie
  • Realisaties
  • Contact
  • Blog
  Software Central

NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS

Nieuwe mooie en frisse website 'Appartement verhuur Spanje'

5/2/2020

0 Reacties

 
Foto
Een mooie en frisse nieuwe website is weer tot leven gebracht ;O).  De eigenaar heeft een appartement te huur in Spanje (Costa del Sol) en wilde daarvoor een mooie en frisse website die informatie dient te bieden over zowel het appartement alsook over de activiteiten en bezienswaardigheden in de buurt van het appartement. Daarnaast wil de eigenaar op termijn een blog en bookings engine op de site voorzien, maar aangezien dit nog te vroeg was om dit te integreren hebben we alvast de informatieve website online gezet met als vervanging voor de boeking engine een boekingsformulier.

Ga gerust een kijkje nemen, misschien vind je wel het ideale appartement voor jouw volgende vakantie!  
Ga naar de website

​
Wil je zelf ook zo'n leuke en frisse website maar weet je niet waar te beginnen ?  Neem dan gerust contact met ons op.  We maken dergelijke informatieve websites voor slechts 799€ !

Contact kan je opnemen via deze website, ons contactformulier, email (info@softwarecentral.be) of via telefoon op 014/84.22.49.
Neem contact op
0 Reacties

8 dingen die je MOET weten VOOR je een website bouwt

3/17/2020

0 Reacties

 
Foto
Het is een bekend feit dat elk bedrijf een website nodig heeft om vandaag de dag succesvol te zijn. Toch zijn er vele (opstartende) bedrijven / ondernemers die niet weten hoe daaraan te beginnen. Wat je moet weten is dat het meeste werk dat nodig is om een ​​succesvolle website te bouwen vooraf moet worden gedaan. Er zijn 8 stappen die moeten worden genomen voordat je begint met het bouwen van een website of er er een laten bouwen. Door alleen de volgende stappen door te nemen, kun je jezelf een hoop tijd, geld en frustratie besparen door te proberen uw website naar behoren te laten werken. De 8 stappen zijn:
​
​Stap 1: Strategie
De eerste stap is er één waar mensen vaak het meest mee worstelen, maar als je hier eenmaal voorbij bent, heb je een geweldige strategie die zal dienen als de basis voor al het andere dat moet worden gedaan. Een groot probleem waarmee mensen worden geconfronteerd, is dat ze niet echt weten wat ze willen bereiken. Een strategie opzetten heeft als doel een ​​website te maken die succesvol is. Om dat te doen, moet je de tijd nemen om na te denken over wie je bent, waar je gepassioneerd over bent en wat de kernwaarden van je bedrijf zijn. Houd er altijd rekening mee dat wanneer je een website opzet, je een bericht verzendt naar uw klanten en / of bezoekers van die site. Het is aan jou of die boodschap duidelijk en professioneel is of dat deze verwarrend overkomt. Daarom is het zo belangrijk dat je begint met het implementeren van een succesvolle websitestrategie.
​
Stap 2: De klanten reis
Zodra je de kernwaarden hebt vastgesteld waarop uw website moet zijn gebaseerd en je weet welk bericht je wilt verzenden naar mensen die de site bezoeken, kun je voorstellen wat uw site zou moeten omvatten. Het is nu tijd om te overwegen wat voor soort reis je de mensen in begeleidt wanneer ze de site bezoeken. Allereerst wil je nagaan wat de eerste indruk van de bezoeker is wanneer deze op uw startpagina belandt. Immers, eerste indrukken zijn alles, nietwaar? Daarom is dit een van de belangrijkste details waarmee je rekening moet houden bij het plannen van je website.

Een ander belangrijk aspect van dit alles is het hebben van een duidelijk beeld van wie de optimale bezoeker van je site zal zijn. Op wie richt u zich met uw product of dienst? Veel van wat u op uw site opneemt, is gebaseerd op het antwoord op deze vraag. 

Denk vervolgens, met het eerste punt voor ogen, aan volgende aspecten: Als je van pagina naar pagina gaat, stuurt je dan een duidelijk bericht over waar uw bedrijf en merk om draait? Welke pagina's moeten worden opgenomen waarmee je gebruiker gemakkelijk door de site kan navigeren? Welke inhoud zou ervoor zorgen dat ze vaker op de site blijven, communiceren en kopen? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen voordat je verder gaat om je website te bouwen.
​
Stap 3: Sitemaps
De volgende stap is het in kaart brengen van alle pagina's die u wilt opnemen op je website. Het is waarschijnlijk dat je een algemeen idee hebt van welke pagina's je het beste op uw site zou kunnen plaatsen.

Het wordt aanbevolen dat u een mindmap of een stroomdiagram maakt om per pagina te schetsen hoe je jouw site gaat bouwen. 

Ongeacht hoe je jouw site in kaart brengt, je moet beginnen met uitzoeken wat de hoofdcategorieën in uw hoofdmenu zullen zijn. Begin vervolgens voorzichtig in kaart te brengen welke pagina's in elk deel van uw website moeten worden opgenomen. Zorg ervoor dat u tijdens het in kaart brengen van uw site de tijd neemt om na te denken over de gebruikerservaring in elke fase en of de bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben.


Stap 4: Wireframes
De volgende stap die je gaat nemen, is beginnen met het bouwen van uw site met wireframes. Mensen hebben vaak moeite met deze actiestap, maar de sleutel hiervoor is om het simpel te houden. Elke pagina op uw website moet één doel hebben. Dit zorgt ervoor dat uw gebruiker of bezoeker niet in de war raakt tijdens het navigeren op de site. Vergeet niet dat een verwarde consument niet koopt, dus elke pagina moet worden ingesteld zodat de gebruiker kan vinden wat hij nodig heeft en het hem gemakkelijk maakt om verder te gaan om uw product of dienst te kopen.
​
Stap 5: Inhoud
De inhoud die je verstrekt terwijl je de website bouwt, zal niet alleen meer mensen naar uw site brengen, maar er ook voor zorgen dat ze langer blijven en meer communiceren met uw merk. Dit is uiterst belangrijk als het gaat om mensen meer te laten kopen en om je site beter te kunnen rangschikken op zoekmachines zoals Google. Bovendien zal de inhoud die je verstrekt het bedrijf helpen beter op te vallen en je helpen zich als een autoriteit op uw markt te vestigen.
​

Stap 6: Ontwerp
Ontwerp is een belangrijk onderdeel van uw websitestrategie, maar mensen leggen hier vaak te veel nadruk op en niet genoeg op andere belangrijke gebieden. In veel gevallen laten mensen hun website-ontwerp iets worden dat hen tegenhoudt. Websiteontwerp is eigenlijk vrij eenvoudig. Mensen voelen zich instinctief aangetrokken tot dingen die visueel aantrekkelijk zijn. Daarom is dat het doel. Je wilt een ontwerp kiezen waardoor mensen uw website willen bezoeken en er zo lang mogelijk blijven. Dat is het. Anders dan dat, wilt je er gewoon voor zorgen dat uw ontwerp consistent blijft met uw branding en de algehele boodschap die je via jou site communiceert, dingen die je eigenlijk al in Stap 1 en Stap 2 hebt uitgewerkt.
​

Stap 7: Systemen
Onthoud altijd dat de functionaliteit van uw website een direct effect zal hebben op hoe mensen uw merk bekijken. Als uw website niet goed is georganiseerd, of als het niet gemakkelijk is om te navigeren, zullen mensen een slechte indruk krijgen van uw bedrijf. Je wilt zeer professioneel en geloofwaardig overkomen naar uw gebruikers, en daarom moeten de systemen die je op uw site hebt opgezet een belangrijk onderdeel van uw websitestrategie zijn.
​
Stap 8: Bug testing
Vertrouw niet alleen op wat anderen zeggen. Neem de tijd om je website en de functionaliteit ervan te testen. Je wilt uit de eerste hand weten welke problemen uw klanten zullen hebben als ze proberen op uw site te navigeren voordat je er zelfs de allereerste hoeveelheid verkeer naartoe stuurt.

Heb je graag hulp bij het bouwen van je website? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen!

Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be of op +32 14/84.22.49 en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!
0 Reacties

Innovatieve webdesigntrends voor 2020

1/10/2020

0 Reacties

 
Foto
Webdesign trends veranderen voortdurend. In 2020 lijken de technische mogelijkheden eindeloos en we zien ontwerpers met uitersten spelen, eerdere stijlen opnieuw uitvinden en onophoudelijk experimenteren met nieuwe technieken. Tegelijkertijd zijn er enkele populaire stijlen die gewoon niet verdwijnen, zoals het altijd aanwezige minimalisme en kleurrijke platte illustraties die we nu al een tijdje zien.

Dus, wat zullen de webontwerptrends 2020 zijn? Als je de nieuwste trends vroeg wilt onderscheiden, heb je hulp van een expert nodig. Wij zetten de grootste webontwerptrends van 2020 op een rijtje:
​
1. DONKERE MODUS
​Webontwerpen in de donkere modus zien er niet alleen ultramodern uit, maar ze zijn ook gemakkelijk om te bekijken en laten kleuren en ontwerpelementen opvallen. Daarbovenop zijn de donkere thema's beter voor OLED-schermen, besparen ze energie en verlengen de levensduur van schermen.


​2. ONVOLMAAKTHEDEN DIE PERSOONLIJKHEID TOEVOEGEN
Onvolmaakte, met de hand getekende ontwerpelementen injecteren emotie en menselijkheid in websites. In 2020 geeft het toevoegen van webontwerpen, die met de hand getekend zijn, de echtheid van het hart en de ziel weer die bezoekers aantrekkelijk vinden.
Foto
Foto
3. MEESLEPENDE 3D-ELEMENTEN
3D-beelden hebben altijd mensen blij gemaakt; wat deze trend tegenhield, was technologie en het (voorheen) dure prijskaartje. Hyperrealistisch 3D dat vaak het hele scherm in beslag neemt, is de beste manier om een meeslepende ervaring voor uw site te creëren. Dat is niet alleen een voordeel voor visuals, maar ook voor UX: interactief 3D-ontwerp moedigt gebruikers aan langer te blijven.
​

Foto
4. FOTOGRAFEREN MET AFBEELDINGEN
Overlappende originele afbeeldingen bovenop echte foto's zorgen voor een memorabele visual, die zich leent om uw creativiteit de vrije loop te laten. Deze collage-achtige trend is veelzijdig; je kunt het gebruiken om een speciale schattigheid en charme toe te voegen aan anders saaie productfoto's, of je kunt de meer serieuze attributen gebruiken om gecompliceerde of abstracte concepten zoals technologie of financiën beter te communiceren. Het is een manier om uw afbeeldingen aan te passen en meer persoonlijkheid (een terugkerende trend in 2020) aan uw webontwerp toe te voegen.
​

5. ULTRA MINIMALISTISCHE NAVIGATIE
Extreem minimalistische navigatie neemt veel van de moeilijkheid in bruikbaarheid weg. Hoe minder een gebruiker hoeft na te denken over bewegen, hoe meer tijd ze onderdompelen in de site. Tegelijkertijd wordt beeldmateriaal belangrijker. Grootschalige foto's en video's zijn uw kans om indruk te maken op gebruikers, terwijl u slechts het absolute minimum aan tekst gebruikt.
Foto
Foto


Ben jij een trendsetter of heeft je website een nieuwe look nodig? Of sta je liefst zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen!


Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, op +32 14/84.22.49 of via onderstaande button, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!
Neem contact met ons op...
0 Reacties

Je positie in Google verbeteren? Lees hier 3 tips

11/15/2019

0 Reacties

 
Foto
Heb je altijd al willen weten hoe je je positie in Google kan verhogen en hoe dit bepaald wordt? Google hanteert ongeveer 200 verschillende factoren om te bepalen waar jij met jouw website in de zoekresultaten beland ten opzichte van je concurrenten. Met een bepaald zoekwoord geeft het internet het voordeel dat kleinere ondernemers kunnen opboksen tegen grote giganten. Graag geven wij in deze blog een aantal belangrijke tips waar je zelf mee aan de slag kan gaan.

SNELHEID
Het belang van snelheid is iets wat we jouw niet moeten vertellen. Denk maar eens de frustratie die je voelt als je internetverbinding niet optimaal werkt of het zelfs helemaal begeeft. Zo voelen bezoekers zich ook op jouw website als er een lange laadtijd is. Als de laadtijd te lang duurt klikken ze weg. Google stelt het belang van haar gebruikers voorop, daarom geldt snelheid als een zeer belangrijke factor in de PageRank van Google. Om je website sneller te laten werken kan je grote bestanden, zoals onnodig grote foto's, verkleinen. Neem hier wel noot dat je de (zichtbare) kwaliteit van de foto niet aantast. Dit zorgt dat er minder bestanden op de server staan, waardoor de laadtijd verkort. Het verhogen van de snelheid van je website geeft niet enkel een verhoging in je positie op de zoekmachines maar zal de tevredenheid van je websitebezoekers ook doen stijgen.
​
VEILIGHEID
Om goed in de PageRank van Google te staan zal je de veiligheid van je website ook moeten nakijken en zonodig verhogen. Dit is zo belangrijk voor Google dat ze websites zonder SSL-certificaat markeren als onveilig en zo zal dit dus een grote impact hebben op hoe hoog je in een google search zal terecht komen.

Wat is een SSL-certificaat eigenlijk?

Een SSL-certificaat zorgt dat de informatie tussen je website en de bezoeker (en visa versa) voorzien wordt van een encryptie. Encryptie zorgt dat data verkeer versleuteld wordt zodat hackers er niet aan kunnen en zo gevoelige informatie bekomen. Het SSL-certificaat kan je eenvoudig bekomen bij je hosting bedrijf.

​
CONTENT
Ken je het begrip contentmarketing al? Als je de onderscheiding tussen jouw en de concurrentie duidelijk wilt maken dien je te laten zien dat je de beste content hebt. Boost je website door blogs te plaatsen met verschillende onderwerpen die gerelateerd zijn aan je website. Je klanten zullen niet de enige zijn die dit waarderen, maar ook dus de zoekmachines. Zorg dat je pagina ook regelmatig nieuwe informatie krijgt, door BVBA een blog maar ook pagina informatie kan je updaten. De PageRank zal namelijk opmerken dat je website op regelmatige basis vernieuwd wordt.

Andere stappen die je kan overwegen om je content te verhogen is de publicatie op een website gerelateerd aan je onderwerp. Ook het maken van je eigen vlogs verhoogt je content kwalificatie. Hoe creatiever, hoe beter!


GEDULD
Als je bovenstaande tips hebt toegepast zal je nu geduld moeten uitoefenen. Bekijk het optimaliseren van de resultaten in de  zoekmachines een beetje als een sneeuwbal effect. Door constant tijd in je website te steken en je content de verbeteren en te updaten, wordt dit een opeenstapeling van positieve triggers en zo verhoog je steeds een stukje in de zoekresultaten.

Heb je nog verdere vragen over SEO of websites, contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be of op +32 14/84.22.49, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!
0 Reacties

Webdesign trends in 2019

2/7/2019

0 Reacties

 
Foto
Het jaar 2019 is begonnen en daarvoor gingen we op zoek naar de nieuwste of 'hotste' trends voor dit komende jaar.
 
De afgelopen 10 jaar is er enorm veel beweging geweest op het gebied van webdesign. Het ene jaar wordt de nadruk voornamelijk gelegd op het aantrekkelijk maken van een website. (levendige kleurschema’s, asymmetrische lay-outs, verandering van traditionele stockfoto’s naar levendige illustratie, en andere jaren wordt dan bvb weer de nadruk gelegd op meer technische ontwikkelingen  dat bvb zou kunnen zorgen voor slimmere websites met aspecten als 'machine learning" en subtiele interacties. In het jaar 2019 zien website designers deze twee kanten van de esthetiek en technologie samenkomen als nooit tevoren.
 
Hieronder vind je de meest besproken trends:
​

Zwart-Wit palettes

​Kleur is één van de belangrijkste elementen in een website dat een stemming kan genereren, een merk kan verenigen en kan gebruikers begeleiden doorheen een interface om visuele oriëntatiepunten te creëren. Maar wat gebeurt er als je de kleur minimaliseert en met zwart-wit palettes werkt?
 
Wit staat voor puurheid, iets dat onschuldig en vredig is. Het straalt eenvoud, kalmte en helderheid uit. Zwart daarentegen staat voor de nacht en duisternis, wordt geassocieerd met mysterie en kracht. Zwart straalt status, autoriteit, elegantie en stijl uit. Als je deze combineert krijgt je website een opvallende look.
 
Wilt u het grootste effect van een zwart-witontwerp bereiken, raden wij u aan om dit te combineren met een minimum aan kleur. Gebruik een accentkleur niet alleen om de zee van zwart-wit te doorbreken maar ook om interessante punten en calls-to-action te doen opspringen.
​

Natuurlijke, organische vormen

​Systematische rasters met geometrische structuren zoals vierkanten, rechthoeken en driehoeken, die een gevoel van stabiliteit creëren, zijn de meest gebruikte opzettingen om een webpagina te ontwerpen. Dit jaar willen ontwerpers zich meer focussen op het gevoel van toegankelijkheid en comfort door natuurlijke vormen en vloeiende lijnen te gebruiken.
 
Omdat organische vormen van nature niet perfect en symmetrisch zijn, kunnen ze diepte bieden aan een webontwerp waardoor pagina-elementen opvallen. Het doel om te werken met deze natuurlijke vormen is dat webontwerpen zich menselijk en levend voelen door de illusie van beweging.
​
Foto

Chatbots

Iedereen wil graag zijn klanten te woord staan en de beste service aanbieden maar hoe kan je dat op een website doen? Software Central kan je hierbij helpen. Het integreren van een chatvenster dat je klanten een antwoord kan bieden op hun vragen is hier een oplossing voor.

​Een chatbot is een geautomatiseerde chat die zijn intelligentie via 'AI' gebruikt om de juiste antwoorden te vinden. Dit is zeer handig bij websites voor e-commerce en retail waar je de bezoekers wilt assisteren en over de streep wilt trekken om een aankoop te doen.
 
Zorg dat de chatbot prominent en uitnodigend op de pagina verschijnt maar zorg ook dat hij gepersonaliseerd is zodat de chat jou als bedrijf juist vertegenwoordigt.
​

Kleine animaties

​Kleine animaties, ook wel bekend als mini-animaties, zijn kleine gebeurtenissen met één doel: de gebruiker verrassen en een evenement creëren dat uitnodigend en menselijk is. Wanneer je een website opent en een kleine actie uitvoert en daarop direct specifiek antwoord krijgt, is dit een kleine-animatie. Denk bijvoorbeeld aan het veranderen van de kleur van een knop wanneer de cursor erover beweegt, een menu dat wordt uitgeklapt als je op de knop klikt of een klokje dat draait als iets aan het laden is.

We gebruiken deze animaties omdat een bezoeker sneller is aangetrokken als hij iets ziet bewegen. Toch moeten deze zo miniem mogelijk zijn dat het de bezoeker niet wordt afleid van zijn daadwerkelijke reden om de website te bezoeken.

De mini-animaties hebben geen impact op de laadtijd van pagina’s wat in deze tijden zeer belangrijk is. Bezoekers zijn verslaafd aan snelheid en de verwachtingen liggen hoog. Ook moet je er rekening mee houden dat de Google Speed Update, doorgevoerd in juli 2018, websites rankt naargelang hun snelheid en snelle websites hoger plaatst in zoekresultaten.


Single Page Design

Zoals hierboven vermeld is snelheid een van de topprioriteiten bij het ontwikkelen van een website. Daarom kiezen meer en meer ontwikkelaars voor een Single Page design.
 
Vroeger bestond een website uit meerdere pagina’s waar we nu opteren om alle inhoud op één pagina zetten. Dit brengt ook voordelen met zich mee. Een Single Page design heeft een eenvoudig en rechtlijnig ontwerp dat bezoekers door middel van interacties de weg wijst naar hun uiteindelijke doel. Ook liggen de conversies hoger vergeleken met standaardwebsites, met andere woorden werkt je website sneller wat zeer belangrijk is voor de bezoeker en ook voor Google Search resultaten bvb). Een ander voordeel is dat de designer maar één pagina moet optimaliseren voor verschillende apparaten en zorgt dit ervoor dat Single Page designs op zowel desktop als mobiel er hetzelfde uitzien.
​

​Video achtergrond en headers

Als je een slim en goed doordachte video header op je website zet, kan je jouw bezoeker meetrekken in het verhaal wat je vertelt voor je business. De bezoeker weet direct wat je aanbiedt en wat de opzet van je website is. Een gebruiker die op een website komt met een video achtergrond blijft gemakkelijker hangen aangezien een video de directe aandacht trekt. Ook een on-the-go gebruiker die geen tijd heeft om veel tekst te lezen is hiermee geholpen.
 
Een andere reden om video’s op je website te plaatsen heeft te maken met een nieuwe stap die Google heeft gezet. Als je een opzoeking op Google doet, krijgen websites die video-inhoud hebben prioriteit over websites zonder deze inhoud. Dus een aanrader is om video achtergronden en/of video headers te laten toevoegen aan je website om hem gemakkelijk doorzoekbaar te maken en de inhoud op de meest efficiënte, deelbare manier aan te bieden.
 
Nu kan je je afvragen of een video achtergrond de laadtijd van je website vergroot en zo een tegenspraak is met voorgaande trends waar we vertellen dat een snelle website topprioriteit is. Hierbij kan Software Central helpen. Wij hebben slimme oplossingen om video achtergronden en video headers te integreren in de website waar dit geen effect heeft op de snelheid en zo de bezoeker niet opzoek gaat naar betere oorden.  Neem gerust met ons contact op voor meer informatie hieromtrent :O).

​

Ben jij een trendsetter en heeft je website een nieuwe look nodig? Of sta je liefst zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen!

Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, op +32 14/84.22.49 of via onderstaande button, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!

​

Neem contact met ons op ...
0 Reacties

10 voordelen van het gebruik van Social Media voor uw bedrijf

4/18/2018

0 Reacties

 
Foto
Tegenwoordig maken steeds meer en meer mensen gebruik van sociale media. Deze wereld blijft dan ook groeien en evalueren, er bestaan tegenwoordig geen digitale grenzen meer. Ook voor bedrijven is de wereld van de sociale media steeds interessanter, zo verschuift het plaatje van het statisch winkelen naar het digitaal winkelen. Hier moeten bedrijven in meegroeien en daarvoor treden ze meer en meer toe tot de sociale media om de verwachtingen van de consumenten te vervullen. Vraag jij je nog af waarom jouw bedrijf moet toe treden tot de markt van de sociale media? Wij geven je hieronder alvast 8 voordelen. 

1. Creëer merkbekendheid en loyaliteit
Als je als bedrijf actief bent op de sociale media zal de klant je sneller terug vinden en heeft hij zo ook de mogelijkheid om meteen contact op te nemen met je. Ook gaan mensen je berichten en activiteiten volgen en blijven ze steeds op de hoogte van je laatste nieuwe trends. 

2. Verzamelen van klantgegevens
Via sociale media kan je snel en gemakkelijk veel informatie over je 'potentiële' klanten verzamelen. Je kan hun (koop)gewoontes ontdekken, waar ze zich mee bezig houden en dergelijke. Deze data kan je gebruiken om profielen op te stellen van jouw klanten, hier kan je dan rekening mee houden bij het opstellen van je marketingprogramma. 

3. Zet doelgerichte advertenties op
Via sociale media kan je gemakkelijk je doelgroep bepalen voor je advertenties. Zo kan je op Facebook je doelgroep bepalen aan de hand van locatie, leeftijd en interesses. Zo maak je advertenties voor jouw specifieke doelgroep en zal de kans op nieuwe leads of naamsbekendheid toenemen; Ook kan je deze advertenties makkelijk opvolgen en de resultaten bekijken, zo kan je de advertenties evalueren en bijsturen waar nodig. 

4. Verhoog je website bezoekers
Het grootste voordeel van actief zijn op sociale media als bedrijf is natuurlijk dat mensen sneller je website gaan terug vinden en raadplegen. Niet enkel omdat mensen je website snel en gemakkelijk gaan terug vinden via de accounts op sociale media, Ook zal je stijgen in de zoekresultaten op het internet als je actief bent op sociale media, dit komt door dat mensen je berichten gaan delen met elkaar, zo zal je op dat onderwerp stijgen in de zoekresultaten.

5. Ontdek je concurrenten
Op sociale media kan je ook je eigen concurrenten beter ontdekken en hun hoofdactiviteiten nagaan. Zo kan je een profiel opstellen voor je concurrenten en hier ook weer rekening mee houden bij het opstellen van nieuwe producten of een marketingstrategie. 

6. Delen, delen en nog eens delen! 
Vroeger moest je als bedrijf heel goed zoeken om de juiste manier te vinden om je klanten te bereiken. Tegenwoordig is dat veel gemakkelijker geworden. Het grootste deel van de mensen is tegenwoordig actief op de sociale media., dus als je daar je berichten op plaatst of deelt zullen je klanten deze snel en gemakkelijk opnemen. Ook zullen zij deze delen met elkaar en zo bekom je als bedrijf de nieuwe 'mond-aan-mond 'reclame, en dat is de beste reclame die je als bedrijf kunt hebben. 

7. Geografische content
Tegenwoordig kan je steeds meer en meer vooraf bepalen wie, waar en wanneer je content gezien mag worden. Je kan werken via geografische en demografische parameters. Zo bepaal jezelf wie, wat en wanneer je content ziet.


8. Bouw relaties op met je klanten
Actief zijn op sociale media draait niet om verkoopcijfers of je bedrijf in de kijker te zetten. Het gaat om een relatie op te bouwen met je klanten, Zo kunnen mensen meteen reageren op berichten die je deelt met hun vragen/opmerkingen. Zo bouw je een relatie op van beide kanten, je treedt makkelijk in dialoog met de mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij en je bedrijf doen. Deze conversaties die je hebt met je klanten, zijn meer waard dan al je andere acties die je bedrijf opzet om klanten te overtuigen om klant te worden bij jouw bedrijf. 

Wil jij jouw bedrijf laten groeien en toetreden tot de markt van de sociale media? Heb jij hier nog vragen over, of kan je wel wat hulp gebruiken? 


Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, of op +3214842249, en wij bekijken graag samen met u de mogelijkheden! ​
0 Reacties

Waarom bedrijven kiezen voor een 'Live chat' functie?

2/21/2018

0 Reacties

 
Foto
Als bedrijf moet je mee groeien in de digitalisering van de maatschappij, dit is niet zo voor de hand liggend als bedrijf. De klant heeft steeds meer en meer verwachtingen van het bedrijf waar het zijn aankopen doet, zo wil men tegenwoordig dat een bedrijf  op meerdere manieren en mogelijkheden beschikbaar is om hen verder te helpen met het beantwoorden van hun vragen en problemen. Om op deze wens in te spelen kan je als bedrijf een  'Live chat' functie aanbieden op je website.

Enkele cijfers die aantonen dat zo een dergelijke functie een must is voor elk bedrijf:
  • 45% van de klanten beëindigd de online transactie wanneer ze vinden dat vragen niet snel genoeg worden beantwoord
  • 89% van de klanten stopt zelfs een samenwerking met een bedrijf na een slechte ervaring met de klantenservice, ondanks het feit dat het bedrijf de beste producten levert
  • Het kost 12 tevreden klantenservice-ervaringen om één slechte ervaring te compenseren. 
  • 70% van de aankopen gebeuren gebaseerd op de klantervaring en het gevoel hoe ze hierin worden behandeld

Uit deze resultaten kunnen we verschillende zaken afleiden zoals: 
  • Tevreden klanten zijn eerder geneigd een herhalingsaankoop te overwegen
  • Het behouden van klanten is goedkoper dan het aantrekken van nieuwe
  • Tevreden klanten zorgen voor meer positieve mond-op-mond reclame

Met deze cijfers hebben we het nut al kunnen aantonen van deze functie, maar om u een nog beter beeld te geven van deze functionaliteit geven we hier wat bijkomende uitleg hierover: 

Een klant ziet deze chat-functie als een extra handig en supersnel communicatiemiddel en gaan dit beschouwen als een direct contactmiddel waarmee een klant kan overtuigd worden om direct/snel te bestellen. Dit zorgt voor een hogere klantenbinding. Vrienden die u meer hoort zijn normaal gezien uw betere vrienden. Daardoor zorgt de live chat functie dus voor het ontstaan van een directe klantenrelatie, en hoe meer tevreden de klant is., hoe langer deze relatie zal duren. 

Het onderhouden van deze relatie vraagt uiteraard ook wel wat energie voor het bedrijf. Wil je als bedrijf uw (potentiële) klanten behouden en uitbreiden met nieuwe klanten, dan ga je moeten werken aan de klantenrelaties. Je moet ervoor zorgen dat de klant snel en gemakkelijk verder geholpen kan worden. Snel kunnen we ook wel aanzien als écht snel, want als een klant 1 minuut geen reactie krijgt op zijn vraag zal hij deze chat sessie al verlaten met een negatief gevoel. Daarom raden we aan om een eerste reactie binnen de 30 seconden te geven of dit zelfs in te stellen zodat er een eerste contact automatisch gemaakt wordt.. 

Ook is het proces van gemakkelijk verder geholpen worden voor de (potentiële) klant bijzonder belangrijk. Hij wil geen hele zoektocht moeten doen op je website. om dan uiteindelijk de live chat functie te ontdekken. De beste manier om dit te tonen in een icoontje onderaan op je startpagina. Laat de klant ook vrij om zijn vragen of problemen te melden, ga niet elke gebruiker op je website aanspreken. Dit kan zorgen voor een opdringerig gevoel, hierdoor gaat de klant sneller de sessie beëindigen, maar dit hangt uiteraard af van de sector waar je in zit en de manier waarop je zaken wil/kan doen. 

De bereikbaarheid is een moeilijk onderdeel van de functie. Je hebt bedrijven die 24u op 24u bereikbaar willen zijn voor hun gebruikers, andere bedrijven kiezen dan voor een beschikbaarheid van 08u tot 17u op de live chat. De piek van gebruikers op het internet vindt wel pas plaats tussen 16u en 20u, dan zijn de mensen thuis van hun werk en gaan ze op zoek op het internet naar de producten die ze nodig hebben. Dus hier moet je als bedrijf zelf bepalen hoe je inspeelt op dit gegeven, 

Wilt u uw klantentevredenheid ook doen groeien aan de hand van een 'Live chat' functie? Wilt u weten wat wij voor u kunnen doen op het gebied van klantentevredenheid? 


Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, of op +3214842249, en wij bekijken graag samen met u de mogelijkheden! 

0 Reacties

Datamining trends

1/18/2018

0 Reacties

 
Foto
Introductie
Sommige onder jullie gaan alvast gehoord hebben over datamining, maar voor anderen is dit nog een volledig onbekende term. Datamining is een middel
waarmee je statistische verbanden, patronen en relaties kunt vinden in een grote berg data. Onder andere bedrijven zoals Bol.com maken reeds sinds een tijdje gebruik van verfijnde datamining technieken, waarbij ze specifieke doelgerichte datamining acties koppelen aan sales technieken.  Een goed voorbeeld daarvan is bvb hun "Anderen bekeken ook" oplijsting.. 

Datamining is sinds enkele jaren aan een sterke opkomst bezig en zou vanaf 2018 wel eens helemaal kunnen losbreken. Zo zijn er bepaalde sectoren die nu al veel gebruik maken van datamining. Wij lichtten het gebruik van datamining in enkele sectoren hieronder even toe: 

1) Datamining in de financiële sector
Financiële gegevens kunnen beschouwd worden als betrouwbaar en van hoge kwaliteit, daardoor is het gebruik van datamining in deze sector gemakkelijker. Zo kan men via datamining profielen maken van klanten aan de hand van inkomsten en uitgaven, waardoor men dan weer een "lening terugbetaling voorspelling" en "klantkrediet beleidsanalyse" kan opmaken.. Ook geeft datamaning de mogelijkheid om de klantgegevens te filteren en zo aan gerichte marketing te doen. Datamining zorgt er ook voor dat
 financiële misdrijven zoals het witwassen van geld sneller en gemakkelijker ontdekt kan worden.  

2) Datamining in de verkoop sector
Een groot gegeven in deze sector is dat de hoeveelheid data soms snel groeit, dit omdat steeds meer mensen via internet hun aankopen uitvoeren. Hiervoor gaat men datawarehouse systemen bouwen of zelfs data in database stoppen. Door het bouwen van deze datawarehouses gaat men sneller en efficiënter bepaalde gegevens kunnen opslaan en gestructureerd terug kunnen opvragen. Zo kan men analyses uitvoeren van verkoopcampagnes of verkooptrends. Het grootste voordeel in deze sector is dat men via datamining ook hier profielen kan opstellen van klanten en daar bijhorende aankooppatronen van kunnen opmaken. Dit  zorgt ervoor dat de klant sneller zijn gewenste artikelen kan vinden in de desbetreffende winkel  en dit zorgt dan weer voor een hogere klantentrouw en klanttevredenheid. 

3) Datamining in de telecommunicatie industrie
De telecommunicatie is misschien de sterkst groeiende sector van de laatste jaren. Dit komt door het zeer gevarieerde aanbod in diensten zoals smartphones, tablets, e-mails, faxen en ga zo maar door. Door de sterke groei is datamining daar van een nog  groter belang. Met behulp van datamining kan men patronen van de gebruiker ontdekken, dit zodat de dienstverlening voor de klant steeds blijft verbeteren. Net zoals in de financiële sector zal men via datamining frauduleuze patronen sneller kunnen ontdekken. 

4) Datamining in de biologische sector
Het belang van biomedische onderzoeken blijft toenemen, Daarom wordt datamining steeds belangrijker in deze groeiende sector. Via datamining gaat men hier structurele patronen zoeken en bvb genetische netwerken en eiwitroutes analyseren. Zo is er ook de integratie van heterogene, gedistribueerde genomische en proteomische databanken in deze sector via datamining. 



Zoals u kunt zien is het belang van datamining nog in stijgende groei. Elke sector kan gebruik maken van datamining op zijn eigen manier.. Staat uw sector er niet tussen maar wilt u wel weten wat datamining voor u zou kunnen betekenen?
Of wilt u weten wat wij kunnen doen voor u op gebied van datamining? 

Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, op +3214842249 of via onderstaande button, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden! 

Contacteer ons
0 Reacties

De voordelen van een online webshop voor de ondernemers

12/27/2017

0 Reacties

 
Tegenwoordig koopt men zo goed als alles online, een snelle zoekopdracht over een bepaald product en je vindt zeker enkele resultaten waar je je product kan kopen. Even de prijzen vergelijken en hup je product is onderweg! 

Maar waarom heeft tegenwoordig zo goed als elke website een webshop? Zelfs supermarkten volgen deze trend, wij bekijken deze trend even voor u. 

Groter bereik 
Je hebt vele dure manieren om aan klanten te komen, zo kan je een reclamespot op de tv/radio brengen, je kan advertentieruimte kopen in een lokaal dagblad. Maar een online webshop heeft een veel grotere doelgroep omdat iedereen tegenwoordig online is. De klant verliest geen tijd om eerst een winkel te zoeken waar hij zijn product kan kopen, dan de verplaatsing te maken en dan nog in de winkel te staan wachten aan de kassa. Hij zoekt het online op, kijkt waar hij het product kan vinden tegen een schepre prijs en besteld dat daar. 

Verschillende manieren van levering
In een winkel verwacht de klant om buiten te gaan met de trui die ze gekocht hebben, in een virtuele winkel is dat anders. Je bent niet verplicht om 500 stuks op voorraad te hebben. De klant verwacht een wachttijd en vindt dit ook geen probleem. Als bedrijf bepaal je zo zelf je minimum en maximum voorraad, je kan dit met behulp van verschillende soorten software pakketten beheren. Zo zal je steeds genoeg voorraad hebben om je klanten verder te helpen binnen een snelle levertijd; 

Bepaal je eigen kosten
Tegenwoordig is er weinig verschil in een winkel, of het nu een kiosk of een grootwinkelcentrum is. Ze hebben beide een hoog kostenplaatje. Dit komt door de vaste kost die ze hebben zoals huur, verzekering, beveiliging, inrichting en dergelijke. Als online winkel bepaal je grotendeels je eigen kostenplaatje. Je hebt natuurlijk de kost van je webhosting- en domeinnaam kosten, maar jouw winkel kan wel verder reiken dan je eigen dorp.. Hoever de grens rijkt van jou winkel bepaal je dus volledig zelf. Ook heb je niet de verplichting om steeds je winkelinrichting om de maand aan te passen. Je kan gewoon een duidelijke structuur geven aan je website zodat de klant de juiste producten snel kan vinden. De klant wil geen obstakels tegen komen om zijn product makkelijk en snel terug te vinden bij jou! 

Altijd open en beschikbaar
Als feitelijke winkel heb je de verplichting om bepaalde periode te sluiten, of dat nu s'nachts is of op feestdagen dat kan je zelf bepalen. Maar als online winkel wordt je vrij gesteld van deze verplichtingen. Deze winkeles zijn altijd open, ook al slaapt al het personeel en de eigenaar, dan nog kan de klant er terecht om zijn of haar product te vinden! Ook de klant kan rustig in zijn pyama winkelen of tussen de reclame op tv. Dit zorgt voor hen ook voor een aangenaam gevoel. Zo kan je als eigenaar van een online webshop genieten dat je deuren nooit sluiten! 


Zo als je hebt kunnen zien is het als bedrijf zeer interessant om een eigen online webshop op te starten. Maar heb je geen idee hoe je daaraan moet beginnen of heb je er nog vragen voer?

Contacteer ons gerust voor een vrijblijvend gesprek of meer informatie over het opstarten van een online shop. 


Foto
Foto
Foto
Foto
Contacteer ons!
0 Reacties

Realisatie: Action On Addiction

12/8/2017

0 Reacties

 
Foto
Voor de organisatie van Action On Addiction maakten we een nieuwe website waarop bezoekers meer informatie kunnen terug vinden over verschillende soorten verslavingen, problematieken en hun symptomen. 

De bezoekers krijgen aan de hand van informatie ook een beter beeld over de visie en mogelijkheden van het bedrijf. Ook wordt aan de hand van enkele fotocollages een beter beeld gegeven in welke omgeving de organisatie werkt. 

Als een bezoeker met een dringende vraag zit heeft hij de mogelijkheid om meteen contact op te nemen met de organisatie via de call direct functie of via een handige chat functie, waarvan deze laatste automatisch verandert in een contactformulier wanneer Action-on-Addiction niet online is. 

Software Central staat voor vernieuwing en hedendaagse professionele uitstraling, die toegankelijk is voor iedereen!

​
Kan je wel wat hulp gebruiken om je website de uitstraling te geven die het nodig heeft?  Contacteer ons dan volledig vrijblijvend!
Foto
Contacteer ons
Action On Addiction
0 Reacties
<<Vorige

    Categorieën

    Alles
    Allerlei
    Google
    SEO
    Trends
    Webshop
    Website
    Website Fouten
    Website Verbeteringen

NEEM CONTACT MET ONS OP

Adres

Software Central
Grotweg 9
2440 Geel
Tel: +32 14 84 22 49
Software Central

Wat onze klanten zeggen

Swaegers Parket (zaakvoerder):
​Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website.

We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren!
​
​

Locatie

Copyright 2016 © Software Central
  • Home
  • Over Ons
  • Visie
  • Realisaties
  • Contact
  • Blog