Een mooie en frisse nieuwe website is weer tot leven gebracht ;O). De eigenaar heeft een appartement te huur in Spanje (Costa del Sol) en wilde daarvoor een mooie en frisse website die informatie dient te bieden over zowel het appartement alsook over de activiteiten en bezienswaardigheden in de buurt van het appartement. Daarnaast wil de eigenaar op termijn een blog en bookings engine op de site voorzien, maar aangezien dit nog te vroeg was om dit te integreren hebben we alvast de informatieve website online gezet met als vervanging voor de boeking engine een boekingsformulier. Ga gerust een kijkje nemen, misschien vind je wel het ideale appartement voor jouw volgende vakantie! Wil je zelf ook zo'n leuke en frisse website maar weet je niet waar te beginnen ? Neem dan gerust contact met ons op. We maken dergelijke informatieve websites voor slechts 799€ ! Contact kan je opnemen via deze website, ons contactformulier, email (info@softwarecentral.be) of via telefoon op 014/84.22.49.
0 Reacties
Het is een bekend feit dat elk bedrijf een website nodig heeft om vandaag de dag succesvol te zijn. Toch zijn er vele (opstartende) bedrijven / ondernemers die niet weten hoe daaraan te beginnen. Wat je moet weten is dat het meeste werk dat nodig is om een succesvolle website te bouwen vooraf moet worden gedaan. Er zijn 8 stappen die moeten worden genomen voordat je begint met het bouwen van een website of er er een laten bouwen. Door alleen de volgende stappen door te nemen, kun je jezelf een hoop tijd, geld en frustratie besparen door te proberen uw website naar behoren te laten werken. De 8 stappen zijn: Stap 1: Strategie De eerste stap is er één waar mensen vaak het meest mee worstelen, maar als je hier eenmaal voorbij bent, heb je een geweldige strategie die zal dienen als de basis voor al het andere dat moet worden gedaan. Een groot probleem waarmee mensen worden geconfronteerd, is dat ze niet echt weten wat ze willen bereiken. Een strategie opzetten heeft als doel een website te maken die succesvol is. Om dat te doen, moet je de tijd nemen om na te denken over wie je bent, waar je gepassioneerd over bent en wat de kernwaarden van je bedrijf zijn. Houd er altijd rekening mee dat wanneer je een website opzet, je een bericht verzendt naar uw klanten en / of bezoekers van die site. Het is aan jou of die boodschap duidelijk en professioneel is of dat deze verwarrend overkomt. Daarom is het zo belangrijk dat je begint met het implementeren van een succesvolle websitestrategie. Stap 2: De klanten reis Zodra je de kernwaarden hebt vastgesteld waarop uw website moet zijn gebaseerd en je weet welk bericht je wilt verzenden naar mensen die de site bezoeken, kun je voorstellen wat uw site zou moeten omvatten. Het is nu tijd om te overwegen wat voor soort reis je de mensen in begeleidt wanneer ze de site bezoeken. Allereerst wil je nagaan wat de eerste indruk van de bezoeker is wanneer deze op uw startpagina belandt. Immers, eerste indrukken zijn alles, nietwaar? Daarom is dit een van de belangrijkste details waarmee je rekening moet houden bij het plannen van je website. Een ander belangrijk aspect van dit alles is het hebben van een duidelijk beeld van wie de optimale bezoeker van je site zal zijn. Op wie richt u zich met uw product of dienst? Veel van wat u op uw site opneemt, is gebaseerd op het antwoord op deze vraag. Denk vervolgens, met het eerste punt voor ogen, aan volgende aspecten: Als je van pagina naar pagina gaat, stuurt je dan een duidelijk bericht over waar uw bedrijf en merk om draait? Welke pagina's moeten worden opgenomen waarmee je gebruiker gemakkelijk door de site kan navigeren? Welke inhoud zou ervoor zorgen dat ze vaker op de site blijven, communiceren en kopen? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen voordat je verder gaat om je website te bouwen. Stap 3: Sitemaps De volgende stap is het in kaart brengen van alle pagina's die u wilt opnemen op je website. Het is waarschijnlijk dat je een algemeen idee hebt van welke pagina's je het beste op uw site zou kunnen plaatsen. Het wordt aanbevolen dat u een mindmap of een stroomdiagram maakt om per pagina te schetsen hoe je jouw site gaat bouwen. Ongeacht hoe je jouw site in kaart brengt, je moet beginnen met uitzoeken wat de hoofdcategorieën in uw hoofdmenu zullen zijn. Begin vervolgens voorzichtig in kaart te brengen welke pagina's in elk deel van uw website moeten worden opgenomen. Zorg ervoor dat u tijdens het in kaart brengen van uw site de tijd neemt om na te denken over de gebruikerservaring in elke fase en of de bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben. Stap 4: Wireframes De volgende stap die je gaat nemen, is beginnen met het bouwen van uw site met wireframes. Mensen hebben vaak moeite met deze actiestap, maar de sleutel hiervoor is om het simpel te houden. Elke pagina op uw website moet één doel hebben. Dit zorgt ervoor dat uw gebruiker of bezoeker niet in de war raakt tijdens het navigeren op de site. Vergeet niet dat een verwarde consument niet koopt, dus elke pagina moet worden ingesteld zodat de gebruiker kan vinden wat hij nodig heeft en het hem gemakkelijk maakt om verder te gaan om uw product of dienst te kopen. Stap 5: Inhoud De inhoud die je verstrekt terwijl je de website bouwt, zal niet alleen meer mensen naar uw site brengen, maar er ook voor zorgen dat ze langer blijven en meer communiceren met uw merk. Dit is uiterst belangrijk als het gaat om mensen meer te laten kopen en om je site beter te kunnen rangschikken op zoekmachines zoals Google. Bovendien zal de inhoud die je verstrekt het bedrijf helpen beter op te vallen en je helpen zich als een autoriteit op uw markt te vestigen. Stap 6: Ontwerp Ontwerp is een belangrijk onderdeel van uw websitestrategie, maar mensen leggen hier vaak te veel nadruk op en niet genoeg op andere belangrijke gebieden. In veel gevallen laten mensen hun website-ontwerp iets worden dat hen tegenhoudt. Websiteontwerp is eigenlijk vrij eenvoudig. Mensen voelen zich instinctief aangetrokken tot dingen die visueel aantrekkelijk zijn. Daarom is dat het doel. Je wilt een ontwerp kiezen waardoor mensen uw website willen bezoeken en er zo lang mogelijk blijven. Dat is het. Anders dan dat, wilt je er gewoon voor zorgen dat uw ontwerp consistent blijft met uw branding en de algehele boodschap die je via jou site communiceert, dingen die je eigenlijk al in Stap 1 en Stap 2 hebt uitgewerkt. Stap 7: Systemen Onthoud altijd dat de functionaliteit van uw website een direct effect zal hebben op hoe mensen uw merk bekijken. Als uw website niet goed is georganiseerd, of als het niet gemakkelijk is om te navigeren, zullen mensen een slechte indruk krijgen van uw bedrijf. Je wilt zeer professioneel en geloofwaardig overkomen naar uw gebruikers, en daarom moeten de systemen die je op uw site hebt opgezet een belangrijk onderdeel van uw websitestrategie zijn. Stap 8: Bug testing Vertrouw niet alleen op wat anderen zeggen. Neem de tijd om je website en de functionaliteit ervan te testen. Je wilt uit de eerste hand weten welke problemen uw klanten zullen hebben als ze proberen op uw site te navigeren voordat je er zelfs de allereerste hoeveelheid verkeer naartoe stuurt. Heb je graag hulp bij het bouwen van je website? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen!
Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be of op +32 14/84.22.49 en wij bekijken graag met u de mogelijkheden! Webdesign trends veranderen voortdurend. In 2020 lijken de technische mogelijkheden eindeloos en we zien ontwerpers met uitersten spelen, eerdere stijlen opnieuw uitvinden en onophoudelijk experimenteren met nieuwe technieken. Tegelijkertijd zijn er enkele populaire stijlen die gewoon niet verdwijnen, zoals het altijd aanwezige minimalisme en kleurrijke platte illustraties die we nu al een tijdje zien. Dus, wat zullen de webontwerptrends 2020 zijn? Als je de nieuwste trends vroeg wilt onderscheiden, heb je hulp van een expert nodig. Wij zetten de grootste webontwerptrends van 2020 op een rijtje:
Ben jij een trendsetter of heeft je website een nieuwe look nodig? Of sta je liefst zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen! Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, op +32 14/84.22.49 of via onderstaande button, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden! Heb je altijd al willen weten hoe je je positie in Google kan verhogen en hoe dit bepaald wordt? Google hanteert ongeveer 200 verschillende factoren om te bepalen waar jij met jouw website in de zoekresultaten beland ten opzichte van je concurrenten. Met een bepaald zoekwoord geeft het internet het voordeel dat kleinere ondernemers kunnen opboksen tegen grote giganten. Graag geven wij in deze blog een aantal belangrijke tips waar je zelf mee aan de slag kan gaan. SNELHEID Het belang van snelheid is iets wat we jouw niet moeten vertellen. Denk maar eens de frustratie die je voelt als je internetverbinding niet optimaal werkt of het zelfs helemaal begeeft. Zo voelen bezoekers zich ook op jouw website als er een lange laadtijd is. Als de laadtijd te lang duurt klikken ze weg. Google stelt het belang van haar gebruikers voorop, daarom geldt snelheid als een zeer belangrijke factor in de PageRank van Google. Om je website sneller te laten werken kan je grote bestanden, zoals onnodig grote foto's, verkleinen. Neem hier wel noot dat je de (zichtbare) kwaliteit van de foto niet aantast. Dit zorgt dat er minder bestanden op de server staan, waardoor de laadtijd verkort. Het verhogen van de snelheid van je website geeft niet enkel een verhoging in je positie op de zoekmachines maar zal de tevredenheid van je websitebezoekers ook doen stijgen. VEILIGHEID Om goed in de PageRank van Google te staan zal je de veiligheid van je website ook moeten nakijken en zonodig verhogen. Dit is zo belangrijk voor Google dat ze websites zonder SSL-certificaat markeren als onveilig en zo zal dit dus een grote impact hebben op hoe hoog je in een google search zal terecht komen. Wat is een SSL-certificaat eigenlijk? Een SSL-certificaat zorgt dat de informatie tussen je website en de bezoeker (en visa versa) voorzien wordt van een encryptie. Encryptie zorgt dat data verkeer versleuteld wordt zodat hackers er niet aan kunnen en zo gevoelige informatie bekomen. Het SSL-certificaat kan je eenvoudig bekomen bij je hosting bedrijf. CONTENT Ken je het begrip contentmarketing al? Als je de onderscheiding tussen jouw en de concurrentie duidelijk wilt maken dien je te laten zien dat je de beste content hebt. Boost je website door blogs te plaatsen met verschillende onderwerpen die gerelateerd zijn aan je website. Je klanten zullen niet de enige zijn die dit waarderen, maar ook dus de zoekmachines. Zorg dat je pagina ook regelmatig nieuwe informatie krijgt, door BVBA een blog maar ook pagina informatie kan je updaten. De PageRank zal namelijk opmerken dat je website op regelmatige basis vernieuwd wordt. Andere stappen die je kan overwegen om je content te verhogen is de publicatie op een website gerelateerd aan je onderwerp. Ook het maken van je eigen vlogs verhoogt je content kwalificatie. Hoe creatiever, hoe beter! GEDULD Als je bovenstaande tips hebt toegepast zal je nu geduld moeten uitoefenen. Bekijk het optimaliseren van de resultaten in de zoekmachines een beetje als een sneeuwbal effect. Door constant tijd in je website te steken en je content de verbeteren en te updaten, wordt dit een opeenstapeling van positieve triggers en zo verhoog je steeds een stukje in de zoekresultaten. Heb je nog verdere vragen over SEO of websites, contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be of op +32 14/84.22.49, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!
Het jaar 2019 is begonnen en daarvoor gingen we op zoek naar de nieuwste of 'hotste' trends voor dit komende jaar. De afgelopen 10 jaar is er enorm veel beweging geweest op het gebied van webdesign. Het ene jaar wordt de nadruk voornamelijk gelegd op het aantrekkelijk maken van een website. (levendige kleurschema’s, asymmetrische lay-outs, verandering van traditionele stockfoto’s naar levendige illustratie, en andere jaren wordt dan bvb weer de nadruk gelegd op meer technische ontwikkelingen dat bvb zou kunnen zorgen voor slimmere websites met aspecten als 'machine learning" en subtiele interacties. In het jaar 2019 zien website designers deze twee kanten van de esthetiek en technologie samenkomen als nooit tevoren. Hieronder vind je de meest besproken trends: Zwart-Wit palettesKleur is één van de belangrijkste elementen in een website dat een stemming kan genereren, een merk kan verenigen en kan gebruikers begeleiden doorheen een interface om visuele oriëntatiepunten te creëren. Maar wat gebeurt er als je de kleur minimaliseert en met zwart-wit palettes werkt? Wit staat voor puurheid, iets dat onschuldig en vredig is. Het straalt eenvoud, kalmte en helderheid uit. Zwart daarentegen staat voor de nacht en duisternis, wordt geassocieerd met mysterie en kracht. Zwart straalt status, autoriteit, elegantie en stijl uit. Als je deze combineert krijgt je website een opvallende look. Wilt u het grootste effect van een zwart-witontwerp bereiken, raden wij u aan om dit te combineren met een minimum aan kleur. Gebruik een accentkleur niet alleen om de zee van zwart-wit te doorbreken maar ook om interessante punten en calls-to-action te doen opspringen. Natuurlijke, organische vormen
ChatbotsIedereen wil graag zijn klanten te woord staan en de beste service aanbieden maar hoe kan je dat op een website doen? Software Central kan je hierbij helpen. Het integreren van een chatvenster dat je klanten een antwoord kan bieden op hun vragen is hier een oplossing voor. Een chatbot is een geautomatiseerde chat die zijn intelligentie via 'AI' gebruikt om de juiste antwoorden te vinden. Dit is zeer handig bij websites voor e-commerce en retail waar je de bezoekers wilt assisteren en over de streep wilt trekken om een aankoop te doen. Zorg dat de chatbot prominent en uitnodigend op de pagina verschijnt maar zorg ook dat hij gepersonaliseerd is zodat de chat jou als bedrijf juist vertegenwoordigt. Kleine animatiesKleine animaties, ook wel bekend als mini-animaties, zijn kleine gebeurtenissen met één doel: de gebruiker verrassen en een evenement creëren dat uitnodigend en menselijk is. Wanneer je een website opent en een kleine actie uitvoert en daarop direct specifiek antwoord krijgt, is dit een kleine-animatie. Denk bijvoorbeeld aan het veranderen van de kleur van een knop wanneer de cursor erover beweegt, een menu dat wordt uitgeklapt als je op de knop klikt of een klokje dat draait als iets aan het laden is. We gebruiken deze animaties omdat een bezoeker sneller is aangetrokken als hij iets ziet bewegen. Toch moeten deze zo miniem mogelijk zijn dat het de bezoeker niet wordt afleid van zijn daadwerkelijke reden om de website te bezoeken. De mini-animaties hebben geen impact op de laadtijd van pagina’s wat in deze tijden zeer belangrijk is. Bezoekers zijn verslaafd aan snelheid en de verwachtingen liggen hoog. Ook moet je er rekening mee houden dat de Google Speed Update, doorgevoerd in juli 2018, websites rankt naargelang hun snelheid en snelle websites hoger plaatst in zoekresultaten. Single Page DesignZoals hierboven vermeld is snelheid een van de topprioriteiten bij het ontwikkelen van een website. Daarom kiezen meer en meer ontwikkelaars voor een Single Page design. Vroeger bestond een website uit meerdere pagina’s waar we nu opteren om alle inhoud op één pagina zetten. Dit brengt ook voordelen met zich mee. Een Single Page design heeft een eenvoudig en rechtlijnig ontwerp dat bezoekers door middel van interacties de weg wijst naar hun uiteindelijke doel. Ook liggen de conversies hoger vergeleken met standaardwebsites, met andere woorden werkt je website sneller wat zeer belangrijk is voor de bezoeker en ook voor Google Search resultaten bvb). Een ander voordeel is dat de designer maar één pagina moet optimaliseren voor verschillende apparaten en zorgt dit ervoor dat Single Page designs op zowel desktop als mobiel er hetzelfde uitzien. Video achtergrond en headersAls je een slim en goed doordachte video header op je website zet, kan je jouw bezoeker meetrekken in het verhaal wat je vertelt voor je business. De bezoeker weet direct wat je aanbiedt en wat de opzet van je website is. Een gebruiker die op een website komt met een video achtergrond blijft gemakkelijker hangen aangezien een video de directe aandacht trekt. Ook een on-the-go gebruiker die geen tijd heeft om veel tekst te lezen is hiermee geholpen. Een andere reden om video’s op je website te plaatsen heeft te maken met een nieuwe stap die Google heeft gezet. Als je een opzoeking op Google doet, krijgen websites die video-inhoud hebben prioriteit over websites zonder deze inhoud. Dus een aanrader is om video achtergronden en/of video headers te laten toevoegen aan je website om hem gemakkelijk doorzoekbaar te maken en de inhoud op de meest efficiënte, deelbare manier aan te bieden. Nu kan je je afvragen of een video achtergrond de laadtijd van je website vergroot en zo een tegenspraak is met voorgaande trends waar we vertellen dat een snelle website topprioriteit is. Hierbij kan Software Central helpen. Wij hebben slimme oplossingen om video achtergronden en video headers te integreren in de website waar dit geen effect heeft op de snelheid en zo de bezoeker niet opzoek gaat naar betere oorden. Neem gerust met ons contact op voor meer informatie hieromtrent :O). Ben jij een trendsetter en heeft je website een nieuwe look nodig? Of sta je liefst zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen!
Tegenwoordig maken steeds meer en meer mensen gebruik van sociale media. Deze wereld blijft dan ook groeien en evalueren, er bestaan tegenwoordig geen digitale grenzen meer. Ook voor bedrijven is de wereld van de sociale media steeds interessanter, zo verschuift het plaatje van het statisch winkelen naar het digitaal winkelen. Hier moeten bedrijven in meegroeien en daarvoor treden ze meer en meer toe tot de sociale media om de verwachtingen van de consumenten te vervullen. Vraag jij je nog af waarom jouw bedrijf moet toe treden tot de markt van de sociale media? Wij geven je hieronder alvast 8 voordelen.
1. Creëer merkbekendheid en loyaliteit Als je als bedrijf actief bent op de sociale media zal de klant je sneller terug vinden en heeft hij zo ook de mogelijkheid om meteen contact op te nemen met je. Ook gaan mensen je berichten en activiteiten volgen en blijven ze steeds op de hoogte van je laatste nieuwe trends. 2. Verzamelen van klantgegevens Via sociale media kan je snel en gemakkelijk veel informatie over je 'potentiële' klanten verzamelen. Je kan hun (koop)gewoontes ontdekken, waar ze zich mee bezig houden en dergelijke. Deze data kan je gebruiken om profielen op te stellen van jouw klanten, hier kan je dan rekening mee houden bij het opstellen van je marketingprogramma. 3. Zet doelgerichte advertenties op Via sociale media kan je gemakkelijk je doelgroep bepalen voor je advertenties. Zo kan je op Facebook je doelgroep bepalen aan de hand van locatie, leeftijd en interesses. Zo maak je advertenties voor jouw specifieke doelgroep en zal de kans op nieuwe leads of naamsbekendheid toenemen; Ook kan je deze advertenties makkelijk opvolgen en de resultaten bekijken, zo kan je de advertenties evalueren en bijsturen waar nodig. 4. Verhoog je website bezoekers Het grootste voordeel van actief zijn op sociale media als bedrijf is natuurlijk dat mensen sneller je website gaan terug vinden en raadplegen. Niet enkel omdat mensen je website snel en gemakkelijk gaan terug vinden via de accounts op sociale media, Ook zal je stijgen in de zoekresultaten op het internet als je actief bent op sociale media, dit komt door dat mensen je berichten gaan delen met elkaar, zo zal je op dat onderwerp stijgen in de zoekresultaten. 5. Ontdek je concurrenten Op sociale media kan je ook je eigen concurrenten beter ontdekken en hun hoofdactiviteiten nagaan. Zo kan je een profiel opstellen voor je concurrenten en hier ook weer rekening mee houden bij het opstellen van nieuwe producten of een marketingstrategie. 6. Delen, delen en nog eens delen! Vroeger moest je als bedrijf heel goed zoeken om de juiste manier te vinden om je klanten te bereiken. Tegenwoordig is dat veel gemakkelijker geworden. Het grootste deel van de mensen is tegenwoordig actief op de sociale media., dus als je daar je berichten op plaatst of deelt zullen je klanten deze snel en gemakkelijk opnemen. Ook zullen zij deze delen met elkaar en zo bekom je als bedrijf de nieuwe 'mond-aan-mond 'reclame, en dat is de beste reclame die je als bedrijf kunt hebben. 7. Geografische content Tegenwoordig kan je steeds meer en meer vooraf bepalen wie, waar en wanneer je content gezien mag worden. Je kan werken via geografische en demografische parameters. Zo bepaal jezelf wie, wat en wanneer je content ziet. 8. Bouw relaties op met je klanten Actief zijn op sociale media draait niet om verkoopcijfers of je bedrijf in de kijker te zetten. Het gaat om een relatie op te bouwen met je klanten, Zo kunnen mensen meteen reageren op berichten die je deelt met hun vragen/opmerkingen. Zo bouw je een relatie op van beide kanten, je treedt makkelijk in dialoog met de mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij en je bedrijf doen. Deze conversaties die je hebt met je klanten, zijn meer waard dan al je andere acties die je bedrijf opzet om klanten te overtuigen om klant te worden bij jouw bedrijf. Wil jij jouw bedrijf laten groeien en toetreden tot de markt van de sociale media? Heb jij hier nog vragen over, of kan je wel wat hulp gebruiken? Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, of op +3214842249, en wij bekijken graag samen met u de mogelijkheden! Als bedrijf moet je mee groeien in de digitalisering van de maatschappij, dit is niet zo voor de hand liggend als bedrijf. De klant heeft steeds meer en meer verwachtingen van het bedrijf waar het zijn aankopen doet, zo wil men tegenwoordig dat een bedrijf op meerdere manieren en mogelijkheden beschikbaar is om hen verder te helpen met het beantwoorden van hun vragen en problemen. Om op deze wens in te spelen kan je als bedrijf een 'Live chat' functie aanbieden op je website.
Enkele cijfers die aantonen dat zo een dergelijke functie een must is voor elk bedrijf:
Uit deze resultaten kunnen we verschillende zaken afleiden zoals:
Met deze cijfers hebben we het nut al kunnen aantonen van deze functie, maar om u een nog beter beeld te geven van deze functionaliteit geven we hier wat bijkomende uitleg hierover: Een klant ziet deze chat-functie als een extra handig en supersnel communicatiemiddel en gaan dit beschouwen als een direct contactmiddel waarmee een klant kan overtuigd worden om direct/snel te bestellen. Dit zorgt voor een hogere klantenbinding. Vrienden die u meer hoort zijn normaal gezien uw betere vrienden. Daardoor zorgt de live chat functie dus voor het ontstaan van een directe klantenrelatie, en hoe meer tevreden de klant is., hoe langer deze relatie zal duren. Het onderhouden van deze relatie vraagt uiteraard ook wel wat energie voor het bedrijf. Wil je als bedrijf uw (potentiële) klanten behouden en uitbreiden met nieuwe klanten, dan ga je moeten werken aan de klantenrelaties. Je moet ervoor zorgen dat de klant snel en gemakkelijk verder geholpen kan worden. Snel kunnen we ook wel aanzien als écht snel, want als een klant 1 minuut geen reactie krijgt op zijn vraag zal hij deze chat sessie al verlaten met een negatief gevoel. Daarom raden we aan om een eerste reactie binnen de 30 seconden te geven of dit zelfs in te stellen zodat er een eerste contact automatisch gemaakt wordt.. Ook is het proces van gemakkelijk verder geholpen worden voor de (potentiële) klant bijzonder belangrijk. Hij wil geen hele zoektocht moeten doen op je website. om dan uiteindelijk de live chat functie te ontdekken. De beste manier om dit te tonen in een icoontje onderaan op je startpagina. Laat de klant ook vrij om zijn vragen of problemen te melden, ga niet elke gebruiker op je website aanspreken. Dit kan zorgen voor een opdringerig gevoel, hierdoor gaat de klant sneller de sessie beëindigen, maar dit hangt uiteraard af van de sector waar je in zit en de manier waarop je zaken wil/kan doen. De bereikbaarheid is een moeilijk onderdeel van de functie. Je hebt bedrijven die 24u op 24u bereikbaar willen zijn voor hun gebruikers, andere bedrijven kiezen dan voor een beschikbaarheid van 08u tot 17u op de live chat. De piek van gebruikers op het internet vindt wel pas plaats tussen 16u en 20u, dan zijn de mensen thuis van hun werk en gaan ze op zoek op het internet naar de producten die ze nodig hebben. Dus hier moet je als bedrijf zelf bepalen hoe je inspeelt op dit gegeven, Wilt u uw klantentevredenheid ook doen groeien aan de hand van een 'Live chat' functie? Wilt u weten wat wij voor u kunnen doen op het gebied van klantentevredenheid? Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, of op +3214842249, en wij bekijken graag samen met u de mogelijkheden! Introductie
Sommige onder jullie gaan alvast gehoord hebben over datamining, maar voor anderen is dit nog een volledig onbekende term. Datamining is een middel waarmee je statistische verbanden, patronen en relaties kunt vinden in een grote berg data. Onder andere bedrijven zoals Bol.com maken reeds sinds een tijdje gebruik van verfijnde datamining technieken, waarbij ze specifieke doelgerichte datamining acties koppelen aan sales technieken. Een goed voorbeeld daarvan is bvb hun "Anderen bekeken ook" oplijsting.. Datamining is sinds enkele jaren aan een sterke opkomst bezig en zou vanaf 2018 wel eens helemaal kunnen losbreken. Zo zijn er bepaalde sectoren die nu al veel gebruik maken van datamining. Wij lichtten het gebruik van datamining in enkele sectoren hieronder even toe: 1) Datamining in de financiële sector Financiële gegevens kunnen beschouwd worden als betrouwbaar en van hoge kwaliteit, daardoor is het gebruik van datamining in deze sector gemakkelijker. Zo kan men via datamining profielen maken van klanten aan de hand van inkomsten en uitgaven, waardoor men dan weer een "lening terugbetaling voorspelling" en "klantkrediet beleidsanalyse" kan opmaken.. Ook geeft datamaning de mogelijkheid om de klantgegevens te filteren en zo aan gerichte marketing te doen. Datamining zorgt er ook voor dat financiële misdrijven zoals het witwassen van geld sneller en gemakkelijker ontdekt kan worden. 2) Datamining in de verkoop sector Een groot gegeven in deze sector is dat de hoeveelheid data soms snel groeit, dit omdat steeds meer mensen via internet hun aankopen uitvoeren. Hiervoor gaat men datawarehouse systemen bouwen of zelfs data in database stoppen. Door het bouwen van deze datawarehouses gaat men sneller en efficiënter bepaalde gegevens kunnen opslaan en gestructureerd terug kunnen opvragen. Zo kan men analyses uitvoeren van verkoopcampagnes of verkooptrends. Het grootste voordeel in deze sector is dat men via datamining ook hier profielen kan opstellen van klanten en daar bijhorende aankooppatronen van kunnen opmaken. Dit zorgt ervoor dat de klant sneller zijn gewenste artikelen kan vinden in de desbetreffende winkel en dit zorgt dan weer voor een hogere klantentrouw en klanttevredenheid. 3) Datamining in de telecommunicatie industrie De telecommunicatie is misschien de sterkst groeiende sector van de laatste jaren. Dit komt door het zeer gevarieerde aanbod in diensten zoals smartphones, tablets, e-mails, faxen en ga zo maar door. Door de sterke groei is datamining daar van een nog groter belang. Met behulp van datamining kan men patronen van de gebruiker ontdekken, dit zodat de dienstverlening voor de klant steeds blijft verbeteren. Net zoals in de financiële sector zal men via datamining frauduleuze patronen sneller kunnen ontdekken. 4) Datamining in de biologische sector Het belang van biomedische onderzoeken blijft toenemen, Daarom wordt datamining steeds belangrijker in deze groeiende sector. Via datamining gaat men hier structurele patronen zoeken en bvb genetische netwerken en eiwitroutes analyseren. Zo is er ook de integratie van heterogene, gedistribueerde genomische en proteomische databanken in deze sector via datamining. Zoals u kunt zien is het belang van datamining nog in stijgende groei. Elke sector kan gebruik maken van datamining op zijn eigen manier.. Staat uw sector er niet tussen maar wilt u wel weten wat datamining voor u zou kunnen betekenen? Of wilt u weten wat wij kunnen doen voor u op gebied van datamining? Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be, op +3214842249 of via onderstaande button, en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!
|
Categorieën
Alles
|
Software Central
NIEUWS & BLOG
NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS
NEEM CONTACT MET ONS OPAdresSoftware Central
Grotweg 9 2440 Geel Tel: +32 14 84 22 49 |
Wat onze klanten zeggenSwaegers Parket (zaakvoerder):
Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website. We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren! |
Locatie |
Copyright 2016 © Software Central