Tip 1: Bepaal je ideale klant
Denk aan wat voor jou de ideale klant zou zijn: aan wie verkoop je het liefst? Maak een beknopte omschrijving van de ideale klant: wat voor type persoon is hij of zij? Waar liggen zijn interesses? Wat maakt hem gelukkig? Hoe communiceert hij? Hoe maakt deze klant aankoopbeslissingen? Hoe trek je hem over de streep om toch die aankoop te doen? Geef deze ideale klant een naam en leg deze omschrijving dicht bij je computer. Bij elke stap die je verder gaat in het proces om je nieuwe website te ontwikkelen, kruip je even in de huid van deze ideale klant en evalueer je jouw progressie. Tip 2: Schrijf je bedrijfsaanbod neer. Jouw bedrijfsaanbod is de belofte die je maakt ten opzichte van je ideale klant. Welke diensten of producten beloof je te geven aan iemand die bij jou koopt? Welke meerwaarde wil jij hierin bieden tegenover de concurrenten? Probeer vanuit dit opzicht, één krachtige headline te schrijven. Mocht jij gratis een reclamebord krijgen langs een belangrijke autostrade, wat zou jij op dat bord schrijven? Rekeninghoudend met de snelheid die aangenomen word op een autostrade? Vul deze eventueel nog aan met een baseline. Bedenk vervolgens 5 goede punten die aangeven waarom iemand nu net bij jou moet kopen en schrijf deze naar in 5 aantrekkelijke termen. Proficiat! Je hebt zonet perfecte homepagina opener gecreëerd! Tip 3: Bepaal je zoekwoorden Alle waardevolle woorden, zinnen en andere teksten, ga je nu scannen op zoekwoorden. Zoekwoorden zijn termen waarmee je in Google gevonden wil worden. Evalueer en vul deze aan waar nodig. Kruip opnieuw in de huid van je ideale klant en denk na welke termen hij zou ingeven moest hij op zoek gaan naar jou dienst. Tip 4: Bepaal de menu structuur van je website Je hebt in tip 2 reeds je perfecte homepagina gecreëerd. Denk opnieuw aan je ideale klant: wat wil hij verder nog lezen om jou te contacteren? Deze elementen vormen de basis voor je menu structuur en je subpagina's. Wanneer je start met het schrijven van je teksten, herhaal je tip 2. Schrijf per pagina de meerwaarde op die JIJ biedt ten opzichte van je concurrenten. Gebruik nu opnieuw tip 3 om de zoekwoorden voor deze pagina verder aan te vullen. Tip 5: Voorzie je teksten van een call-to-action Als je aan tip 5 aanbeland, wil dat zeggen dat je goed bezig bent met de voorbereiding van je website (re)design! Een cruciaal element van een succesvolle website is de "call-to-action" knop. Via je teksten probeer je je website bezoekers te verleiden, maar je inspanningen moeten natuurlijk wel leiden tot een actie van de bezoeker. Laat in je teksten al aan de bezoeker horen waar hij een contactknop kan vinden, of waar hij een offerte of informatie kan aanvragen. Zo, dat waren onze 5 tips! Als je deze alle vijf goed doorlopen hebt, heb je puik werk geleverd! Je hebt nu een krachtige briefing klaar om naar een webbureau te stappen. Wij kunnen je in het verdere proces helpen om tot een website te komen die je sales een bijzondere boost zal geven. Zowel voor de ontwikkeling van een website, webshop, grafisch design of andere weboplossing kan je bij ons terecht. Heb je vragen? Liep je ergens vast bij het toepassen van deze 5 tips of kunnen wij je verder begeleiden met onze diensten? Aarzel dan zeker niet om ons vrijblijvend te contacteren via ons contactformulier of info@softwarecentral.be. We maken graag wat tijd voor je vrij! Succes!
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Categorieën
Alles
|
Software Central
NIEUWS & BLOG
NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS
NEEM CONTACT MET ONS OPAdresSoftware Central
Grotweg 9 2440 Geel Tel: +32 14 84 22 49 |
Wat onze klanten zeggenSwaegers Parket (zaakvoerder):
Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website. We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren! |
Locatie |
Copyright 2016 © Software Central