Het is een bekend feit dat elk bedrijf een website nodig heeft om vandaag de dag succesvol te zijn. Toch zijn er vele (opstartende) bedrijven / ondernemers die niet weten hoe daaraan te beginnen. Wat je moet weten is dat het meeste werk dat nodig is om een succesvolle website te bouwen vooraf moet worden gedaan. Er zijn 8 stappen die moeten worden genomen voordat je begint met het bouwen van een website of er er een laten bouwen. Door alleen de volgende stappen door te nemen, kun je jezelf een hoop tijd, geld en frustratie besparen door te proberen uw website naar behoren te laten werken. De 8 stappen zijn: Stap 1: Strategie De eerste stap is er één waar mensen vaak het meest mee worstelen, maar als je hier eenmaal voorbij bent, heb je een geweldige strategie die zal dienen als de basis voor al het andere dat moet worden gedaan. Een groot probleem waarmee mensen worden geconfronteerd, is dat ze niet echt weten wat ze willen bereiken. Een strategie opzetten heeft als doel een website te maken die succesvol is. Om dat te doen, moet je de tijd nemen om na te denken over wie je bent, waar je gepassioneerd over bent en wat de kernwaarden van je bedrijf zijn. Houd er altijd rekening mee dat wanneer je een website opzet, je een bericht verzendt naar uw klanten en / of bezoekers van die site. Het is aan jou of die boodschap duidelijk en professioneel is of dat deze verwarrend overkomt. Daarom is het zo belangrijk dat je begint met het implementeren van een succesvolle websitestrategie. Stap 2: De klanten reis Zodra je de kernwaarden hebt vastgesteld waarop uw website moet zijn gebaseerd en je weet welk bericht je wilt verzenden naar mensen die de site bezoeken, kun je voorstellen wat uw site zou moeten omvatten. Het is nu tijd om te overwegen wat voor soort reis je de mensen in begeleidt wanneer ze de site bezoeken. Allereerst wil je nagaan wat de eerste indruk van de bezoeker is wanneer deze op uw startpagina belandt. Immers, eerste indrukken zijn alles, nietwaar? Daarom is dit een van de belangrijkste details waarmee je rekening moet houden bij het plannen van je website. Een ander belangrijk aspect van dit alles is het hebben van een duidelijk beeld van wie de optimale bezoeker van je site zal zijn. Op wie richt u zich met uw product of dienst? Veel van wat u op uw site opneemt, is gebaseerd op het antwoord op deze vraag. Denk vervolgens, met het eerste punt voor ogen, aan volgende aspecten: Als je van pagina naar pagina gaat, stuurt je dan een duidelijk bericht over waar uw bedrijf en merk om draait? Welke pagina's moeten worden opgenomen waarmee je gebruiker gemakkelijk door de site kan navigeren? Welke inhoud zou ervoor zorgen dat ze vaker op de site blijven, communiceren en kopen? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen voordat je verder gaat om je website te bouwen. Stap 3: Sitemaps De volgende stap is het in kaart brengen van alle pagina's die u wilt opnemen op je website. Het is waarschijnlijk dat je een algemeen idee hebt van welke pagina's je het beste op uw site zou kunnen plaatsen. Het wordt aanbevolen dat u een mindmap of een stroomdiagram maakt om per pagina te schetsen hoe je jouw site gaat bouwen. Ongeacht hoe je jouw site in kaart brengt, je moet beginnen met uitzoeken wat de hoofdcategorieën in uw hoofdmenu zullen zijn. Begin vervolgens voorzichtig in kaart te brengen welke pagina's in elk deel van uw website moeten worden opgenomen. Zorg ervoor dat u tijdens het in kaart brengen van uw site de tijd neemt om na te denken over de gebruikerservaring in elke fase en of de bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben. Stap 4: Wireframes De volgende stap die je gaat nemen, is beginnen met het bouwen van uw site met wireframes. Mensen hebben vaak moeite met deze actiestap, maar de sleutel hiervoor is om het simpel te houden. Elke pagina op uw website moet één doel hebben. Dit zorgt ervoor dat uw gebruiker of bezoeker niet in de war raakt tijdens het navigeren op de site. Vergeet niet dat een verwarde consument niet koopt, dus elke pagina moet worden ingesteld zodat de gebruiker kan vinden wat hij nodig heeft en het hem gemakkelijk maakt om verder te gaan om uw product of dienst te kopen. Stap 5: Inhoud De inhoud die je verstrekt terwijl je de website bouwt, zal niet alleen meer mensen naar uw site brengen, maar er ook voor zorgen dat ze langer blijven en meer communiceren met uw merk. Dit is uiterst belangrijk als het gaat om mensen meer te laten kopen en om je site beter te kunnen rangschikken op zoekmachines zoals Google. Bovendien zal de inhoud die je verstrekt het bedrijf helpen beter op te vallen en je helpen zich als een autoriteit op uw markt te vestigen. Stap 6: Ontwerp Ontwerp is een belangrijk onderdeel van uw websitestrategie, maar mensen leggen hier vaak te veel nadruk op en niet genoeg op andere belangrijke gebieden. In veel gevallen laten mensen hun website-ontwerp iets worden dat hen tegenhoudt. Websiteontwerp is eigenlijk vrij eenvoudig. Mensen voelen zich instinctief aangetrokken tot dingen die visueel aantrekkelijk zijn. Daarom is dat het doel. Je wilt een ontwerp kiezen waardoor mensen uw website willen bezoeken en er zo lang mogelijk blijven. Dat is het. Anders dan dat, wilt je er gewoon voor zorgen dat uw ontwerp consistent blijft met uw branding en de algehele boodschap die je via jou site communiceert, dingen die je eigenlijk al in Stap 1 en Stap 2 hebt uitgewerkt. Stap 7: Systemen Onthoud altijd dat de functionaliteit van uw website een direct effect zal hebben op hoe mensen uw merk bekijken. Als uw website niet goed is georganiseerd, of als het niet gemakkelijk is om te navigeren, zullen mensen een slechte indruk krijgen van uw bedrijf. Je wilt zeer professioneel en geloofwaardig overkomen naar uw gebruikers, en daarom moeten de systemen die je op uw site hebt opgezet een belangrijk onderdeel van uw websitestrategie zijn. Stap 8: Bug testing Vertrouw niet alleen op wat anderen zeggen. Neem de tijd om je website en de functionaliteit ervan te testen. Je wilt uit de eerste hand weten welke problemen uw klanten zullen hebben als ze proberen op uw site te navigeren voordat je er zelfs de allereerste hoeveelheid verkeer naartoe stuurt. Heb je graag hulp bij het bouwen van je website? Wij bij Software Central staan klaar om je hierbij te helpen!
Contacteer ons gerust op info@softwarecentral.be of op +32 14/84.22.49 en wij bekijken graag met u de mogelijkheden!
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Categorieën
Alles
|
Software Central
NIEUWS & BLOG
NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS
NEEM CONTACT MET ONS OPAdresSoftware Central
Grotweg 9 2440 Geel Tel: +32 14 84 22 49 |
Wat onze klanten zeggenSwaegers Parket (zaakvoerder):
Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website. We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren! |
Locatie |
Copyright 2016 © Software Central