• Home
  • Over Ons
  • Visie
  • Realisaties
  • Contact
  • Blog
  Software Central

NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS

SEO 2017: waarmee moet je rekening houden? - Deel 2

12/15/2016

0 Reacties

 
SEO 2017
Deel 1 van onze reeks “SEO 2017: waarmee moet je rekening houden?” behandelde de volgende onderwerpen:
  • Gebruikerservaring
  • Voice Search
  • Content Marketing
 
In deel 2 zullen we de volgende onderwerpen behandelen:
  • Hoe schrijf ik Epische content/een Monster artikel?
  • Featured Snippets
  • Nieuwe content
 
Heb je deel 1 gemist? Geen probleem, lees het artikel hier: http://www.softwarecentral.be/blog/seo-2017-waarmee-moet-je-rekening-houden-deel-1
HOE SCHRIJF IK EPISCHE CONTENT/EEN MONSTER ARTIKEL?
Om je wat handvaten te geven zodat je hier zelf direct mee aan de slag kan gaan geven we je bij deze een kort stappenplan voor het schrijven van een monsterartikel:
  1. Kies een onderwerp die aansluit bij jouw business en de behoefte van je bezoekers.
  2. Bekijk wat je allemaal weet over dit onderwerp en besluit een aantal 'subonderwerpen' voor je artikel
  3. Doe onderzoek naar het onderwerp: Kan je nog meer informatie vinden die bij kan dragen aan je artikel?
  4. Ga aan de slag met zoekwoord onderzoek. Welke variaties van relevante zoektermen worden gebruikt?
  5. Zoek extra informatie m.b.v. de nieuwe zoekwoorden die je hebt ontdekt
  6. Wat voor vragen kunnen bezoekers stellen n.a.v. dit onderwerp?
  7. Maak een voorlopige 'inhoudsopgave' van je artikel
  8. Maak of vind relevante afbeeldingen, video's en andere media die je kan gebruiken in je artikel.
  9. Tijd om te gaan schrijven 
 
To Do:
  • Inventariseer welke onderwerpen bij jouw business en bezoekers passen die monsterartikel-waardig zijn
  • Kies 3 van deze onderwerpen waar je een monsterartikel over gaat (laten) schrijven
  • Gebruik bovenstaand stappenplan om de 3 artikelen uit te werken
  • Begin pas aan monsterartikel 2 als je eerste artikel gepubliceerd is (Focus!)
FEATURED SNIPPETS
Google wil mensen zo snel mogelijk verder helpen wanneer ze vragen hebben. Door antwoorden te geven op vragen in je content, help je bezoekers goed verder, waar Google je voor kan belonen.
 
Om dit nog eenvoudiger te maken geeft Google nu steeds vaker antwoord in de zoekresultaten.
 
Dit deden ze al wat langer, maar eerst alleen met resultaten van grote websites als IMDB of Wikipedia. Alleen hebben zij natuurlijk niet op alles een antwoord.
 
Daarom geeft Google nu ook featured snippets weer van andere (kleinere) websites, wat echt een gouden SEO kans is vandaag de dag. Hiermee kan je namelijk ook boven je concurrenten uitgelicht worden!
 
​Een voorbeeld van een featured snippet:
Featured snippet
To Do:
  • Maak een begrippenlijst voor jouw website
  • Bedenk basis vragen die passen bij jouw business
  • Verwerk dit in een gestructureerd content canon
  • Geef antwoord op vragen in je content
NIEUWE CONTENT
Naast content, is Google dol op beweging. Beweging op een website, houdt in dat de website up to date is en dus recente informatie te bieden heeft aan zijn bezoekers.
 
Omdat we als mens steeds vaker op zoek zijn naar recente informatie, is Google recente content steeds meer gaan waarderen.
Dit is één van de redenen waarom het bijhouden van een blog op een website zo sterk kan zijn voor je SEO.
 
We raden je dan ook zeker aan om met je website in te spelen op de actualiteit.
 
Maar wat ook veel nieuwe bezoekers kan opleveren is bestaande content op je website een goede update geven. Want je zal niet altijd inspiratie hebben voor nieuwe content. Extra verkeer halen door bestaande artikelen te optimaliseren is soms zelfs veel effectiever!
 
To Do:
  • Inventariseer verouderde artikelen op je website
  • Vernieuw deze met de kennis die je hebt opgedaan in dit artikel
  • Speel in op actualiteit die past bij je business

Dit was deel 2 van "SEO 2017: waarmee moet je rekening houden?". In deel 3 zullen de volgende delen besproken worden:
  • Mobile responsive? Mobile Only!
  • Snelheid
  • Video

Blijf onze blog volgen om jouw website SEO-proof te maken voor 2017! Wil je beroep doen op een expert? Software Central staat voor jou klaar om jouw website SEO-proof te maken. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek!
IK WIL EEN VRIJBLIJVEND GESPREK
(Bron: https://imu.nl/seo/seo-trends-2017/)
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Categorieën

    Alles
    Allerlei
    Google
    SEO
    Trends
    Webshop
    Website
    Website Fouten
    Website Verbeteringen

NEEM CONTACT MET ONS OP

Adres

Software Central
Grotweg 9
2440 Geel
Tel: +32 14 84 22 49
Software Central

Wat onze klanten zeggen

Swaegers Parket (zaakvoerder):
​Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website.

We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren!
​
​

Locatie

Copyright 2016 © Software Central
  • Home
  • Over Ons
  • Visie
  • Realisaties
  • Contact
  • Blog