• Home
  • Over Ons
  • Visie
  • Realisaties
  • Contact
  • Blog
  Software Central

NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS

SEO 2017: Waarmee moet je rekening houden? - Deel 4

1/5/2017

0 Reacties

 
Foto
Deel 3 van onze reeks “SEO 2017: waarmee moet je rekening houden?” behandelde de volgende onderwerpen:
  • Mobile responsive? Mobile Only!
  • Snelheid
  • Video
 
In deel 4 zullen we de volgende onderwerpen behandelen:
  • Veiligheid
  • Lokale SEO
  • Linkbuilding
 
Heb je deel 3 gemist? Geen probleem, lees het artikel hier: http://www.softwarecentral.be/blog/seo-2017-waarmee-moet-je-rekening-houden-deel-3

VEILIGHEID

In het kader van user experience heeft Google ruim een jaar geleden al aangegeven dat het werken met een SSL certificaat (https:// site) (een beetje) invloed kan gaan hebben op de ranking van je website.
 
Hier zijn de afgelopen tijd meerdere onderzoeken naar gedaan. Het resultaat was vaak dat https:// sites over het algemeen hoger ranken dan sites die nog op http:// draaien.
 
Vanaf 17 januari 2017 zal in Google Chrome een 'not secure' melding getoond worden voor de URL als er om bankgegevens of wachtwoorden gevraagd wordt op de website.
 
In de toekomst zullen ze deze melding nog duidelijker maken door er een rood driehoekje voor te zetten. Werk je met wachtwoorden of bankgegevens op jouw website? Be safe!

To Do:
  • Start je met een website? Vraag direct een SSL certificaat aan vanaf het begin
  • Besluit of SSL een logische toevoeging is voor jouw website
  • HTTPS geactiveerd op je website? Stuur de http:// variant van je site volledig door om te vermijden dat je site dubbel op het internet staat
  • Vermijd plugins die lange tijd niet geupdated zijn door de ontwikkelaar (gevaar voor je website)

LOKALE SEO

De groei van lokale SEO blijft toenemen. Google blijft updates doen aan hun algoritmes voor lokale SEO. Ook in 2017 zal lokale SEO 1 van de belangrijkste speerpunten zijn.
 
Lokale SEO houdt in dat je website (en Google+ pagina) goed zijn geoptimaliseerd om lokaal te scoren in Google.
 
Dit houdt in dat wanneer iemand in de buurt van de locatie van jouw bedrijf iets opzoekt, dat jouw site dan hoger rankt dan wanneer iemand uit de andere kant van het land op het zelfde zoekt. Hij of zij ziet dan juist resultaten die voor zijn locatie relevant zijn.
 
Daarnaast kan je hier ook beter mee scoren in Google Maps, wat steeds relevanter wordt door het groeiende gebruik van mobiele telefoons.
 
Google wil websites beter blijven begrijpen om de beste resultaten te kunnen geven. Hierdoor kan je je adres ook opmaken met zogeheten Rich Markup wat er voor zorgt dat Google precies weet welke content op je website je adres is.
 
Dit zorgt er voor dat je het lokaal ook weer beter zal doen in de zoekresultaten.
 
To Do:
  • Meld je aan bij Google My Business
  • Verrijk de code van je adres met Rich Markup
  • Plaats het Google+ profiel van je bedrijf op je website
  • Zorg ervoor dat het adres van Google My Business 1 op 1 overeenkomt met het adres op je website

LINKBUILDING

Linkbuilding is toch dood? Ja. En nee.
 
Oldschool linkbuilding (het plaatsen van je link op honderden startpagina's, A-B linkbuilding, links kopen) werkt inderdaad niet meer. Google zal je hier eerder voor straffen dan belonen.
 
Het kan zijn dat je hier soms op korte termijn nog een boost van kan krijgen, maar vervolgens komt vaak een flinke klap (waar je soms jaren over doet om te herstellen).
 
Geloof dan ook nooit in partijen die je mailen en aangeven dat ze jou op korte termijn kunnen boosten voor een bepaald keyword. Hard bij wegrennen!
 
Dit soort partijen kunnen je ontzettend veel schade berokkenen. SEO is een eerlijk vak. Je zal je plek in de zoekmachines dan ook eerlijk moeten verdienen.
 
Linkbuilding kan echter nog wel werken. Wanneer jij een link krijgt van een relevante website, kan dit nog steeds positieve invloed hebben op je ranking.
 
Sterker nog, links behoort tot de top 3 van de ranking factoren voor Google.
 
Google koos niet zomaar voor links als belangrijke SEO factor. Ze wilden voornamelijk kijken hoe populair een website was bij anderen.
 
Eén van de grootste populariteitsindicators van de afgelopen jaren zijn social media. Wordt je URL veel gedeeld op social media? Dan zal Google dit meenemen in zijn beoordeling van je website.
 
Social Media en SEO gaan dan ook hand in hand, wat wij SEOcial noemen. Het loont dan ook om te focussen op het verkrijgen van meer shares via social media.
 
To Do:
  • Mail minstens 3 concullega's uit jouw markt om eens koffie te drinken. Wie weet wat je voor elkaar kan betekenen (en op termijn een leuke backlink?)
  • Als je een kapotte link tegen komt waar jij ook content over hebt of kan schrijven - mail de webmaster voor een win-win situatie
  • Wees waardevol op je website. Links zullen dan vanzelf komen (ook wij hebben backlinks, zonder strategie daarvoor)
  • Stimuleer social shares op je website d.m.v. sticky social buttons

Dit was deel 4 van "SEO 2017: waarmee moet je rekening houden?". In deel 5 zullen de volgende delen besproken worden:
  • Rankbrain: Robots!
  • Champagne SEO
  • Virtual Reality & SEO

Blijf onze blog volgen om jouw website SEO-proof te maken voor 2017! Wil je beroep doen op een expert? Software Central staat voor jou klaar om jouw website SEO-proof te maken. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek!
IK WIL EEN VRIJBLIJVEND GESPREK!
(Bron: https://imu.nl/seo/seo-trends-2017/)
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Categorieën

    Alles
    Allerlei
    Google
    SEO
    Trends
    Webshop
    Website
    Website Fouten
    Website Verbeteringen

NEEM CONTACT MET ONS OP

Adres

Software Central
Grotweg 9
2440 Geel
Tel: +32 14 84 22 49
Software Central

Wat onze klanten zeggen

Swaegers Parket (zaakvoerder):
​Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website.

We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren!
​
​

Locatie

Copyright 2016 © Software Central
  • Home
  • Over Ons
  • Visie
  • Realisaties
  • Contact
  • Blog