Deel 3 van onze reeks “SEO 2017: waarmee moet je rekening houden?” behandelde de volgende onderwerpen:
In deel 4 zullen we de volgende onderwerpen behandelen:
Heb je deel 3 gemist? Geen probleem, lees het artikel hier: http://www.softwarecentral.be/blog/seo-2017-waarmee-moet-je-rekening-houden-deel-3 VEILIGHEID In het kader van user experience heeft Google ruim een jaar geleden al aangegeven dat het werken met een SSL certificaat (https:// site) (een beetje) invloed kan gaan hebben op de ranking van je website. Hier zijn de afgelopen tijd meerdere onderzoeken naar gedaan. Het resultaat was vaak dat https:// sites over het algemeen hoger ranken dan sites die nog op http:// draaien. Vanaf 17 januari 2017 zal in Google Chrome een 'not secure' melding getoond worden voor de URL als er om bankgegevens of wachtwoorden gevraagd wordt op de website. In de toekomst zullen ze deze melding nog duidelijker maken door er een rood driehoekje voor te zetten. Werk je met wachtwoorden of bankgegevens op jouw website? Be safe! To Do:
LOKALE SEO De groei van lokale SEO blijft toenemen. Google blijft updates doen aan hun algoritmes voor lokale SEO. Ook in 2017 zal lokale SEO 1 van de belangrijkste speerpunten zijn. Lokale SEO houdt in dat je website (en Google+ pagina) goed zijn geoptimaliseerd om lokaal te scoren in Google. Dit houdt in dat wanneer iemand in de buurt van de locatie van jouw bedrijf iets opzoekt, dat jouw site dan hoger rankt dan wanneer iemand uit de andere kant van het land op het zelfde zoekt. Hij of zij ziet dan juist resultaten die voor zijn locatie relevant zijn. Daarnaast kan je hier ook beter mee scoren in Google Maps, wat steeds relevanter wordt door het groeiende gebruik van mobiele telefoons. Google wil websites beter blijven begrijpen om de beste resultaten te kunnen geven. Hierdoor kan je je adres ook opmaken met zogeheten Rich Markup wat er voor zorgt dat Google precies weet welke content op je website je adres is. Dit zorgt er voor dat je het lokaal ook weer beter zal doen in de zoekresultaten. To Do:
LINKBUILDING Linkbuilding is toch dood? Ja. En nee. Oldschool linkbuilding (het plaatsen van je link op honderden startpagina's, A-B linkbuilding, links kopen) werkt inderdaad niet meer. Google zal je hier eerder voor straffen dan belonen. Het kan zijn dat je hier soms op korte termijn nog een boost van kan krijgen, maar vervolgens komt vaak een flinke klap (waar je soms jaren over doet om te herstellen). Geloof dan ook nooit in partijen die je mailen en aangeven dat ze jou op korte termijn kunnen boosten voor een bepaald keyword. Hard bij wegrennen! Dit soort partijen kunnen je ontzettend veel schade berokkenen. SEO is een eerlijk vak. Je zal je plek in de zoekmachines dan ook eerlijk moeten verdienen. Linkbuilding kan echter nog wel werken. Wanneer jij een link krijgt van een relevante website, kan dit nog steeds positieve invloed hebben op je ranking. Sterker nog, links behoort tot de top 3 van de ranking factoren voor Google. Google koos niet zomaar voor links als belangrijke SEO factor. Ze wilden voornamelijk kijken hoe populair een website was bij anderen. Eén van de grootste populariteitsindicators van de afgelopen jaren zijn social media. Wordt je URL veel gedeeld op social media? Dan zal Google dit meenemen in zijn beoordeling van je website. Social Media en SEO gaan dan ook hand in hand, wat wij SEOcial noemen. Het loont dan ook om te focussen op het verkrijgen van meer shares via social media. To Do:
Dit was deel 4 van "SEO 2017: waarmee moet je rekening houden?". In deel 5 zullen de volgende delen besproken worden:
Blijf onze blog volgen om jouw website SEO-proof te maken voor 2017! Wil je beroep doen op een expert? Software Central staat voor jou klaar om jouw website SEO-proof te maken. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek!
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Categorieën
Alles
|
Software Central
NIEUWS & BLOG
NIEUWS & BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE
VAN DE NIEUWSTE WEB TRENDS
NEEM CONTACT MET ONS OPAdresSoftware Central
Grotweg 9 2440 Geel Tel: +32 14 84 22 49 |
Wat onze klanten zeggenSwaegers Parket (zaakvoerder):
Software Central maakte van onze website een interessante prospectie tool die ons dagelijks nieuwe prospecten oplevert via de website. We hadden nooit gedacht dat onze website ons zoveel business kon opleveren! |
Locatie |
Copyright 2016 © Software Central